Coronamaatregelen

Momenteel draait onze scoutswerking niet op volle kracht: we moeten namelijk een hoop maatregelen volgen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dit komt voor ons op het volgende neer:

• Leden worden gevraagd slechts één hobby per week uit te oefenen. Deze mag week per week verschillen. Scouts wordt ook aanzien als een hobby.
    • Alle takken worden opgedeeld in verschillende bubbels van elk max. 10 leden (exclusief leiding). Tijdens de krokusvakantie versoepelt dit voor de jongste drie takken tot bubbels van max. 25 leden.
    • De oudste drie takken moeten een mondmasker dragen tijdens de activiteit. Voor de jongste drie takken is dit niet verplicht.
    • De activiteiten voor de oudste drie takken gaan verplicht buiten door.
    • Hele dagen worden geschrapt: in plaats van het klassieke halve dag, halve dag, hele dag, vrij, doen we nu halve dag, halve dag, halve dag, vrij.

U kan alle officiële maatregelen in detail raadplegen op de site van Scouts & Gidsen Vlaanderen.

Om dit alles vlot te organiseren, dienen wij elke week op voorhand te weten of uw kind dat weekend al dan niet naar de scouts zal komen. Dit regelen we via een Google Spreadsheet, die u hier kan terugvinden. Dit document bestaat uit meerdere tabbladen, één per tak.  U kan achter de naam van uw kind de data aanduiden waarop hij of zij van plan is om met de activiteiten mee te doen. Elke woensdag bekijken we dit overzicht en plannen we de verdeling en de praktische organisatie van de volgende zondag. Het is dus belangrijk dat u wekelijks ten laatste dinsdag de tabel invult.

Om elke zondag ordelijk te laten verlopen, zullen we ook het aankomen en vertrekken verdelen over de verschillende ingangen van het scoutsterrein. Dit is als volgt:

• Via de dreef naast de scouts: jongberen en jins
    • Via de hoofdingang van de scouts: wouters en givers
    • Via de tweede poort (ter hoogte van het materiaalkot): kapoenen en jonggivers

Aan elke ingang zal er telkens een leid(st)er van elke desbetreffende tak staan om de leden te vertellen in welke bubbel ze zitten voor de vergadering van die dag.

Bij vragen kan u altijd een mailtje sturen naar groepsleiding@scoutshalle.be.