Voorrang bij de inschrijving

Wij werken op scouts Halle met een voorrangssysteem voor kinderen van oud-leiding en kinderen wiens broer of zus al ingeschreven is in onze groep.

Informatie rond de inschrijvingen

Ik wil mijn kind inschrijven en heb voorrangsrechten(broer/zus of oud leiding):

Indien u oud-leiding bent of een ander kind van u actief is binnen onze scoutsgroep krijgt uw zoon/dochter voorrang op de anderen.
Stuur indien interesse een mailtje naar groepsleiding@scoutshalle.be met daarin alle informatie van uw zoon/dochter.( Naam, voornaam, geboortedatum, adres)
Wij zetten uw kind dan op de voorranglijst en u ontvangt voor 14 september een mail terug.

Ik wil mijn kind inschrijven en heb geen voorrangsrechten :

Op 14 september leggen wij om 8 uur ‘s ochtends op de scouts een blad met daarop een tabel. In deze tabel zijn per geboortejaar de vrije plaatsen aangeduid. Op dit moment is het een kwestie van eerst is eerst… We hebben bijvoorbeeld al meegemaakt dat mensen een nachtje kampeerden voor de scouts, al is dit zeker en vast niet iets wat wij aanmoedigen. De meeste mensen zorgen wel dat ze er voor 8 uur zijn. Wij verwachten van de mensen die staan te wachten dat ze een soort ‘rijtje’ of lijst maken van wie eerst was, wie tweede enzoverder. Dit is om oneerlijkheden en dergelijke te vermijden. Deze rij mag dan om beurt zijn/haar naam op een vrije plek bij het juiste geboortejaar schrijven. Indien de plekken vol zijn, kan u nog steeds onderaan uw gegevens schrijven, voor moest er toch nog iemand afhaken.

Diezelfde dag vinden om 14 uur de echte inschrijvingen plaats, opnieuw op ons scoutsterrein. Dit wil zeggen dat we het schema van die ochtend bij ons nemen en een voor een de namen die bij de vrije plaatsen geschreven werden afroepen. Dan vragen we enkele standaardgegevens op (naam, emailadres, adres en telefoonnummer) en sturen we u een mail op met een lidnummer en wachtwoord om via onze website in te schrijven. U kan dus uiteindelijk in alle rust thuis de nodige gegevens invullen en versturen. Als dit gedaan is en de betaling gebeurd is, is uw kind officieel ingeschreven.

Wij merken elk jaar opnieuw dat er ongelooflijk veel interesse naar inschrijvingen op onze scouts, meer dan we mogen toelaten wegens onze ledenstop. Dit heeft dus als gevolg dat wij elk jaar opnieuw mensen moeten teleurstellen, hoe spijtig we dat zelf ook vinden.

Mijn kind was vorig jaar lid en ik wil me herinschrijven:

U ontvangt eind augustus een brief per lid waar alle stappen duidelijk in staan vermeld om uw kind online opnieuw in te schrijven.

OPMERKING:

Door technische problemen staat het rekeningnummer waarnaar overgeschreven fout in de mail.
Gebruik daarom het rekeningnummer dat u vindt op de brief!